Ponedjeljak, 22 Rujan 2014 13:32 Napisao

Ekspedicija "Garibaldi" i njegov prvi Kovač, Šanpjer, Zeus Faber!

Sljedećih 45 minuta formiramo puža i vrtimo se u krug oko broda ucrtavajući točke na GPS-u i sužavamo potencijalni prostor olupine i krhotina. Na kraju dolazimo do epicentra olupine i pripremamo se za sidrenje.

Ako ste nas pratili na Facebook-u onda ste primjetili da smo nedavno bili na Garibaldiu. Giuseppe Garibaldi je oklopna krstarica koju je 18. srpnja 1915. austrougarska podmornica torpedom sa 600 m udaljenosti zauvijek poslala u vječna lovišta konavoskih stijena...

Bile su dovoljne samo 3 minute da se ova oklopna krstarica nađe na 122 m dubine i za sobom povuče 52 duše od ukupno 578 članova posade. Neopisiv je osjećaj biti poviše broda i promatrati konavoske stijene kao što su ih prije 99 godina promatrali mornari, nedugo prije ih je nanjušila podmornica i u 180 sekundi zapečatila sudbinu broda.

Dugo smo planirali odlazak međutim konkretnog dogovora nije bilo. U priču se uključio i prijatelj Đulijo koji ima predivnog Galeba potpuno opremljenog za ribolov ovog kalibra. Cijela ekipa je bila u kafiću i dogovor je pao doslovno u minutu. Poslali smo mu poruku i čekali odgovor...

DING, DING! Poruka...

Dogovor

IDEMOOO!

Atmosfera se isti trenutak iz nestrpljive mijenja u organizacijsku. Popunjava se posada i dijele uloge. Imamo 2 broda, a nas je 7. Isti tren šaljem poruku i frendu Matu - "Garibaldi. Petak?". Odgovor stiže za minutu - "Da!". To je to. Puni smo.

Dogovor je u petak 03:00h. Ukrcaj opreme i isplovljavanje u cca. 03:30h. Sve je spremno. Brodovi, sidra i konopi, pomoćni motori, koordinate, hrana i piće, jacere s ledom, ješka, oprema i mi, razigrani i raspoloženi za još jednu dobru ribolovnu priču. Isplovljavamo po planu. Vrijeme je super, bez vjetra, gotovo bonaca. Popodne oko 15:00h zovu šilok, uzimamo na znanje ali ne brinemo. GPS nas vodi ravno na Garibaldia i to je jedino bitno. Putem pečemo palaćinke, pijemo kavu u ugodnom razgovoru i dogovaramo ocrtavanje broda GPS-om i plan za sidrenje. Mi vodimo put dok nas u stopu prati kapetan Alen s Murterinom 21.

Nakon 1h i 30min vožnje navigacijska linija na GPS-u je manja od centimetra. Uzbuđenje raste jer znamo da smo blizu. Uzimam telefon u ruke i čekam. Nakon nekoliko trenutaka na sonderu se pokazuje velika crvena mrlja i dubina sa 122 m raste na 105 m. Ubacujemo u ler i čekamo kolege. Zovem ih i kažem "Stavi me na razglas". Frend odgovara "Što je bilo?". Kažem mu pomalo drhtavim glasom - "Gospodo, pozdravlja Vas Giuseppe Garibaldi!"

Sljedećih 45 minuta formiramo puža i vrtimo se u krug oko broda ucrtavajući točke i sužavamo potencijalni prostor olupine i krhotina. Na kraju dolazimo do epicentra olupine i pripremamo se za sidrenje. Idealan kurenat tjera nas prema zapadu, puštamo sidro i iz prve kačimo brod! Sjajno. Sidrani smo na 108 m dubine ali lovimo na 120 m, motamo se po samom rubu brodu.

Zbog svoje pedantnosti i fascikle s predvezima Mato ima privilegiju prvi pustiti bulentin. Za ne povjerovati, povijesno prvo spuštanje ješke na Garibaldia lovi ribu, i to ne bilo kakvu...

Barjaktarka

Barjaktarka (Aulopus filamentosus)! Prema knjigama ovo bi bio tek treći zabilježeni ulov ove čudnovate ribe u Jadranu? Nismo bili 100% sigurni koja je vrsta pa smo joj dali i prigodni nadimak - "Tovar krunaš"! :D

Kapetan Đulijo spušta svoj bulentin. Griz i vani je šanpjer! U prvom zabačaju! Grize i meni. Ide škrpina...

Šanpjer i Škrpina

Uzbuđenje raste i na drugom brodu. Ogromne lokarde od cca. 0,5 kg grizu ko blesave na samom dnu. Uz povremene pauze za marendu i ledenu pivu akcije ne nedostaje. Kao što smo i očekivali, popušta sidro, ali bez nervoze ga izvlačimo i opet se uspješno sidramo. Jugo polako pojačava, ali koga briga. Ignoriramo ga. Lokarde pružaju odličnu zabavu ali i petljaju predveze. Ipak, dolaze sa 120 m dubine i treba ih kontrolirati. Mato ima griz...

Mato i Šanpjer

Opet graciozni šanpjer. Drugi brod nema puno sreće po kvaliteti ribe ali zato ima po kvantiteti pa tako pune kantu finim lokardama. Puštaju i live kab s muzgavcem i lignjom međutim konkretan griz izostaje, što ne znači da ga drugi put neće biti. Jugo je u jačanju, a mi smo umorni, što od povremenog valjanja što od činjenice da lovimo već 7-8h bez prestanka. Odlučujemo se za povratak. Izvlačimo sidra i krećemo prema Cavtatu ugodno krstareći po šiloku u jačanju, nizvodno...

Presretni što smo napokon posjetili starog prijatelja.

Vidimo se uskoro druže stari...

Od uzbuđenja i velike želje za ribolovom nismo puno snimali, ali ipak ima nešto ;)

Video - Palaćinke i Šanpjer s Garibaldia

Giuseppe Garibaldi - Više o brodu

Riba Kovač, Šanpjer, Zeus Faber - Više o ribi

Pročitano 2835 puta
Molimo vas da se ulogirate kako bi mogli komentirati

Korisnici u ovom razgovoru

pišite nam

Zadnji komentari

Ima ih Maguro isto kao i Malice 130
bilo bi danas ribe da postoji kontrola i red na moru
Nažalost imam osjećaj da je više krivolovaca ...

Lovostaji

• Drozd - Trajno
  • Kavala - 15.5. - 15.7.
  • Rakovica - 1.6. - 30.11.
  • Kirnje - 1.7. - 31.8.
  • Jastog - 10.9. - 15.5.
  • Hlap - 10.9. - 15.5.
  • Tuna - 1.1. - 1.4.
  • Iglun - 1.10. - 30.11. i 1.3. - 31.3.

Saznajte sve informacije o lovostajima i minimalnim veličinama dozvoljenim za lov.