Subota, 11 Siječanj 2014 00:00 Napisao

Yo-Zuri Pins Minnow

Vjerojatno najbolja, definitivno jedna od najbolljih varalica za laganu površinsku panulu

Susretali smo stotine različitih varalica za laganu panulu. U nedogled ih povlačili, ispravljali, j***li im sve po spisku. Često bi takve ekspedicije završile kao poludnevni turistički izleti u razgledavanje tamo nekih stijena i staništa galebova. U nekoj ribolovnoj enciklopediji pojam "Lagana panula" bi trebao biti opisan kao "Predivna razbibriga i zabava koja nerijetko završi sjajnim ulovom". Preduvjeta za to je barem deset, međutim ne vrijede svi isto...

Normalne i logične boje

U našem primjeru, iako to sebi ne želimo priznati, u laganoj panuli najbolje rade normalne i logične boje kao i kombinacije istih. Svrha varalice bi bila imitacija potencijalnog plijena predatora koji se mota u radijusu naše panule. Nezamislivo mi je da bi se jedna palamida zaletila na oker florescentnog mutanta srdele, isto kao što ja ne bi pojeo narančasto rozi biftek.

Yo-Zuri Pins Minnow

Žuti vs. Škaram

Lani sam na poklon dobio žuti primjerak. Odmah je dobio nadimak - Prosinečki! Isto popodne, višak slobodnog vremena i zrno volje su omogućili uranjanje i prvi đir. Iskreno, nisam je ni pustio, nakon stotinjak metara griz. Nažalost, samurajske trokuke ne praštaju (uvjerio sam se na palcu i kažiprstu barem 60 puta) i škarmić je završio u vječnim lovištima. Vukao sam ga još sigurno dva sata, međutim ni traga ni glasa od ušate, feluna, lokarde, širuna, polande, iako sam prolazio preko opjevanih pozicija. U povratku, na istom mjestu 3-4 uzastopna napada na žutog, međutim bez rezultata. Za pretpostaviti je da se radi o manjim škarmima, što se kasnije i pokazalo točnim. Na Prosinečkog sam lovio samo i isključivo škarme. Najveći je imao 1,5 kg.

Prosinečki

Plavi kralj

Nije da se hvalim nekim spektakularnim kapitalcima, ali ako plavi Pins Minnow ikad izađe iz proizvodnje, predatori iz mog akvatorija će organizirat neki party. Ova varalica se pokazala iznimno lovna u svim uvjetima, kad ama baš ništa ne bi radilo, plavi bi uvijek imao nekog asa u rukavu. Iskreno nemam pojma u čemu je fora ali baš rijetko bi se vratio doma "mokrih gaća". Zbog selekcije ulova preferiram malo veće varalice (Pins Minnow dolazi u varijatni od 5 i 7 cm), tako da sam uvijek uzimao ovog od 7 cm. Kad bi imao društvo u barci, ovaj od 5 cm je redovno bio u pogonu. I to s ništa lošijim rezultatima. Bacale su se na njih redom: palamide, ušate, lokarde, širuni, škarmi, feluni, zubačići, lice, lucevi, iglice, kanjci, pjerke, kirnjice pa čak i lignje, vagoni posidonije i jedna desna Adidas čarapa.

Ako bi sutra morao birati jednu varalicu s kojom bi lovio laganom panulom do kraja života, to bi definitivno bio Yo-Zuri Pins Minnow SW 7 cm Plavi, M177.

Kako sam lovio?

Konstrukcija lagane panule koju sam koristio je izgledala otprilike ovako:

• Iz ruke: Osnova 0,50 - 0,60 mm od cca. 50 m, mali zogulin, predvez flourcarbon 0,25 mm od cca. 3-4 m i na kraju minijaturna kopčica ili rapala čvor za varalicu. Bez otežanja. Po želji i potrebi dodati olovo.
  • Štapom: Bilo koji štap za panulu laganijeg vrha, duljine do 2 m (koristio sam najčešće Ron Thompson Scuba 140cm Evo Concept), jedna od rola koju sam koristio je Okuma Spectrum, međutim, zbog prirode lovine ne treba razbijati glavu o specijalnim rolama. Za osnovu upredenica od 0.16 - 0.30 mm (nisam primjetio razliku osim što je 0.16 trebalo duplo više za namotati), spoj upredenice i predveza sam riješio Albright čvorom, predvez flourcarbon 0,25 mm od cca. 3-4 m, i na kraju kopčica ili rapala čvor za varalicu. Bez otežanja.

Trenutni minnow kojeg koristim

Pins Minnow

Krupni plan

Pins Minnow - Krupni plan

Riba ribi grize rep

Pins Minnow - Riba ribi grize rep

Ništa u ovom tekstu, kao ni u ribolovu, nije činjenica! Tekst je napisan i temeljen na iskustvima jednog ribolovca.

Javite nam Vaša iskustva!

Pročitano 5462 puta
Molimo vas da se ulogirate kako bi mogli komentirati
Komentari | Dodaj svoj

Pomorci
pišite nam

Zadnji komentari

Puno hvala za izcrpljiv odgovor i pomoč...Pokušat ču nabavit neki model od Shimana Bottom ship, pa d...

Lovostaji

• Drozd - Trajno
  • Kavala - 15.5. - 15.7.
  • Rakovica - 1.6. - 30.11.
  • Kirnje - 1.7. - 31.8.
  • Jastog - 10.9. - 15.5.
  • Hlap - 10.9. - 15.5.
  • Tuna - 1.1. - 1.4.
  • Iglun - 1.10. - 30.11. i 1.3. - 31.3.

Saznajte sve informacije o lovostajima i minimalnim veličinama dozvoljenim za lov.